Autor |
Wiadomość |
bardakon
Administrator
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:28, 29 Sie 2006 Temat postu: 8 czy 9 biegów? |
|
|
Szykuję się do zmiany napędu (w środkowym blacie z przeodu odpadł jeden ząb ) A i koła będę zmieniał, więc i piastę to i kasetę EHH. Teraz chciałbym obliczyć ile by mnie to kosztowało, więc to pierwsze pytanie z serii
Jeżeli kaseta to 8 czy 9 przełożeń? Podobno 8 jest stabilniejsza tzn. rzadziej trzeba ustawiać i mi by to pasowało. Prawda to czy nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marian
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zembrzyce City
|
Wysłany: Śro 12:01, 30 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
przy zmianie napedu najlepiej isc do suchej i tam od goscia z -15 % za cały zestaw. osobiscie mam 9 pozwala na zwiekszenie predkosci. ale to tez zalerzy od twojej jazdy. na 3/9 mozna jechac spokojenie do 64 km/h na prostej... na zjazdach do 90. rerkord w suchej od szpitala jest 105.
zmieniajac kasete z tyłu musisz liczys sie z tym ze i z przodui trzeba tez przerzutki zmienic. koła takie min to musza byc obrecze storzkowe inne beda sie starsznie cetrowac takie dwa dobre kola to kolo 400. łańcuch polecam firmy SRAM (sam na nim jezdze )
ale jak juz móiłem wszytsko od jazdy zalezy. mi storzki nie wystarczaja. ja mam z tylu DM24 na piascie jetex. (360 PL za sztuke)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bardakon
Administrator
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:33, 30 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Po co zmieniać przerzutkę z przodu? Hm myślę że ją można zostawić w spokoju,
Cytat: | ale jak juz mówiłem wszytsko od jazdy zalezy. mi storzki nie wystarczaja. |
centowałeś je?
[/quote]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zembrzyce City
|
Wysłany: Śro 14:20, 30 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
chyba chodzila ci o centrowanie.... tak... przód ze cztery razy ... tył nawet nie pamiętam ale te DM24 sie tylko na skokach moga zcentrowac.... \
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zembrzyce City
|
Wysłany: Śro 14:21, 30 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
z tym sprzodu to chodziło mi o manetke......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bardakon
Administrator
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:28, 31 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Marian napisał: | wiec sprostowanie.... rekord jest... po drodze mozna jechac na szosówkach 60 pare 80 to ja zjezdzam z marcówki, to 66 to chyba na oponach 2.35... wiesz sorx ale teraz widze ze nie za duzo jezdzisz.... a wrecz mało i rekreacyjnie |
Może napisz tutaj odrazu twój max na prostym i z górki, bo to nie ma sensu
A z poznawaniem kogoś po jednym poście też lepiej się wstrzymaj
Ale do rzeczy: 8 czy 9 czy Ganz Egal?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bardakon
Administrator
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:17, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
sieq 8 czy 9?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gacek
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnawa Dolna
|
Wysłany: Sob 12:57, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
ja mam 9 smigam 2 rok i nic nie musze z tym robic, jakis mit (?) w zaleznosci, ja jeslibym mial zmieniac majac 8 na 9 to bym sie zastanowil czy to sie oplaca bo musisz rowniez zmienic przezutke tyl + manetke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bardakon
Administrator
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 15:05, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Ja mam teraz wolnobieg na 7. Dobra jeżeli nie musisz nic ustawiać to też biorę 9. Przerzutkę mam XT to nie trzeba zmieniac, a manetki i piastę i tak zmianiam więc decyzja zapadła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cinek
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Buczkowice
|
Wysłany: Sob 21:05, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Ja będe wymieniał napęd na 8. Po pierwsze takie rozwiązanie wydaje mi sie tańsze w eksploatacji (kasety i łańcuchy) Po drugie teraz mam kasete na 7 (11-28.) i tez da sie jeździć, a na 8 to juz bedzie super:) Po trzecie mam gripy na 8 i klamki pod gripy kupione tego roku więc nie bede tego wymieniał dla jednej zębatki więcej. Ale każdy jeździ na tym co mu bardziej odpowiada:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bardakon
Administrator
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:04, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Mówiąc szczerze argumentacja do mnie nie dotarła bo:
1) Kasetę jak kupię raz na 5 lat i tak będzie często więc żadna oszczętność.
2) No jak 8 będzie super a 9 to już hoho
3) No a ja mam manetki na 7 więc i tak muszę zmienić, a manetki na 9 jest dużo łatwiej dostać niż na 8 z Shimano.
Ale skoro masz kupione nowe na 8 to też bym upował na osiem. Naszczęście nie mam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|